Instagram is booming en je ontkomt er niet meer aan leuke kleine ondernemers. Ze promoten zich via Instagram en ze verkopen daar nog goed ook. Vooral omdat ze goed zichtbaar zijn. En dat is alleen maar leuk, want ook de kleine ondernemers wil je natuurlijk steunen. En als ze iets hebben waar ze nergens hebben, dan voelt het natuurlijk ook speciaal om dat te hebben. Dus dan kopen we het ook maar natuurlijk.
Je eigen kleine creatieve onderneming starten
Je kan natuurlijk ook je eigen kleine creatieve onderneming starten. Het is niet zo moeilijk maar je moet wel met een paar dingen rekening houden. Denk bijvoorbeeld aan het eerste wat je dan moet doen. Dat is een naam hebben en weten wat je wilt gaan verkopen. Je kan niet starten zonder te weten wat je wilt verkopen. Dat is het belangrijkste. En misschien ook wel om alvast een kleine voorraad te maken. Zodat je wel de drukte aan kan die er eventueel kan komen. Ook zonde wanneer je daar niet op kan inspelen natuurlijk.
Wanneer je weet wat je gaat verkopen is natuurlijk belangrijk om voorraad te maken. Wanneer je bijvoorbeeld prints wilt gaan verkopen, dan wil je natuurlijk wel dat ze goed worden verstuurd en niet gekreukt aan komen. Want dat zou eeuwig zonde zijn. Hiervoor kan je bijvoorbeeld luchtkussen enveloppen voor gebruiken of bijvoorbeeld kleine kartonnen doosjes. Hierbij is het natuurlijk ook belangrijk om te kijken wat te betalen is en wat ook er voor zorgt dat jouw prijs van jouw product niet gigantisch hoog wordt waardoor het niet verkocht wordt. Dit zijn natuurlijk dingen waar je rekening mee moet houden. Want eeuwig zonde wanneer je jouw product zo duur maakt en dat niemand iets komt kopen omdat het te duur is. Je wilt natuurlijk jouw werk aan iedereen verkopen voor een goeie prijs.
En misschien wel het aller belangrijkste…
Wanneer je alles op een rijtje hebt en kan gaan starten is er iets wat je moet onthouden wat eigenlijk het aller belangrijkste is wanneer jij je online bedrijfje gaat starten. En dat is juiste en goede communicatie. Dat is het aller belangrijkste. Want je wilt natuurlijk wel dat mensen met vragen bij je terecht kunnen waardoor de vragen beantwoordt worden en ze eventueel bij je kopen. Maar ook wanneer er iets met de levering mis gaat, waar jij eventueel niets aan kan doen maar dat je wel goed blijft communiceren. Dat waarderen jouw toekomstige klanten namelijk enorm.